пляшка з вакуумом втоне чи буде плавати?

2011 | 24 Тра

пиячили ми якось з муму і виникла у нас дискусія з приводу того, чи буде плавати герметична пляшка з вакуумом чи все-таки втоне!

тема тоді закритою не була, отримала продовження позавчора, коли завітав у гості ще й кац!

сенс: є якась посудина порожня всередині (вакуум; тобто ніц немає в ній; абсолютно), якщо її кинути у воду, то чи буде вона плавати чи одразу піде на дно?

я от вважаю, що вона негайно втоне, а от муму та кац дотримуються позиції, що вона має якийсь об’єм, тому триматиметься на поверхні!

але як вона може триматися на поверхні, якщо оцей “об’єм”, про який вони говорять, насправді відсутність будь-якого об’єму, себто — якщо ця посудина буде з твердого матеріалу, то цей “об’єм” візуально може і збережеться, але якщо з крихкого — то ця посудина просто сплюснеться; з цього висновок, що якщо пляшка не крихка і вона не сплюснулася, то це не означає, що це дозволить їй плавати.

та й цей “об’єм” автоматично не гарантує того, що він чомусь має бути легшим за воду :)

теги: , | категорія: текст | 35 - коментарів
  1. Муму
    травня 24, 2011 on 23:28 <<цитувати кавалок тексту!>>

    Все, що нам потрібно – це експеремент. Як створити вакуум я знаю, але для цього потрібна ртуть :(

  2. duncan
    травня 25, 2011 on 00:22 <<цитувати кавалок тексту!>>

    Все, що нам потрібно – це експеремент. Як створити вакуум я знаю, але для цього потрібна ртуть

    мабуть, я помиляюся, але на нашій планеті ще жодній людині не вдалося “створити” чистий вакуум

  3. Муму
    травня 25, 2011 on 09:19 <<цитувати кавалок тексту!>>

    Поєксперементувати ми можемо лише з технічним вакуумом :) А що до абсолютного вакууму, тов природі він існувати не може, за законом Декарта вакуум – це об’єм з якого повністю забрали будь-яку речовину, зробити це можна, от тільки є одна проблема… Матерія і антиматерія, яка виникає з нічого і яка зникає в нікуди :)

  4. Муму
    травня 25, 2011 on 09:22 <<цитувати кавалок тексту!>>

    Нам нічого не залишається, як продовжувати суперечку на рівні теоретичної фізики, якщо технічний вакуум тебе не влаштує.

  5. duncan
    травня 25, 2011 on 11:43 <<цитувати кавалок тексту!>>

    А що до абсолютного вакууму, тов природі він існувати не може

    тут справа не в тому “можна чи не можна”, тут справа у простій логіці: для того, щоб посудина могла випливти на поверхню — вона повинна бути легшою за воду
    за твоєю логікою — якщо взяти пляшку, наповнити її водою, опустити на дно, а потім воду звідти викачати — вона вспливе?
    за рахунок чого? :)

  6. Муму
    травня 25, 2011 on 21:00 <<цитувати кавалок тексту!>>

    За рахунок того, що маючи той самий об’эм її масса зменьшується, що в кінцевому результаті призводить до меньшої шільності об’єкту ніж навколишнє середовище, тому і має виштовхуватись на поверхню. :)

  7. duncan
    травня 25, 2011 on 21:26 <<цитувати кавалок тексту!>>

    За рахунок того, що маючи той самий об’эм її масса зменьшується, що в кінцевому результаті призводить до меньшої шільності об’єкту

    вакуум

  8. сч
    травня 25, 2011 on 23:19 <<цитувати кавалок тексту!>>

    Хлопці, ну вас до дупи з вашими вакуамами і п’яними темами.
    Все залежить від корка: буде пляшка закрита – не втоне.))

  9. Муму
    травня 25, 2011 on 23:25 <<цитувати кавалок тексту!>>

    Теж саме з цією цистерною сталося б, коли б в ній було повітря, а вона була на глибині 500 метрів під водою, конструкція не розрахована на зовнішній тиск. Наприклад, в підводніх лодках використовують додаткові кільця жорсткості, за рахуног чого вона опирається зовньошньому тиску. А що ты скажеш на це: http://www.youtube.com/watch?v=ExWI1AWbTDc&feature=related

  10. duncan
    травня 25, 2011 on 23:28 <<цитувати кавалок тексту!>>

    мені здається — ти сам себе заплутуєш :)
    плутаєш тиск, густину і вакуум

  11. Муму
    травня 25, 2011 on 23:33 <<цитувати кавалок тексту!>>

    Тобі це здається :) А мені здається, що ця тема є для нас безкінечною :)
    Доречі, а до чого тут густина? :)

  12. duncan
    травня 26, 2011 on 00:06 <<цитувати кавалок тексту!>>

    Все залежить від корка: буде пляшка закрита – не втоне.))

    як це не втоне? :)
    щоб не втонула — тре, щоб вона була легша за воду, а вакуум навіть теоретично не може бути легшим за щось

    Доречі, а до чого тут густина?

    ну це ж ти м’яко з’їхав з теми “вакуум у посудині” на густину матерії посудини та атмосферний тиск ;-)

  13. Муму
    травня 26, 2011 on 10:39 <<цитувати кавалок тексту!>>

    ну це ж ти м’яко з’їхав з теми “вакуум у посудині” на густину матерії посудини та атмосферний тиск ;-)

    От не треба :) В цьому експеременті для нас головне не те, що пояснюється, як працює барометр, а те, що з шкляної трубки витисняється тіло (ртуть) і залишається нічого

  14. Муму
    травня 26, 2011 on 11:00 <<цитувати кавалок тексту!>>

    Давай розглянемо це дещо інакше. Вакуум – це відсутність будь чого і яку б речовину, чи об’єкт ми не розглядали він присутній в ній як відстань між атомним ядром, що складається з протонів та нейтронів, та електронами атому (якщо я не помиляюсь між електронами і ядром нічого не має), що обертаються навколо нього. Чим більша ця відстань, тим менша щільність речовини, чим менша щільність, тим більша щільність речовини. І якщо ми опускаємо речовину з більшою відстанню у речовину із меншою то речовина із більшою буде витисненою, так як має меншу щільність. На прикладі пляшки з вакуумом ми, фактично, маємо скляний об’єкт в якому штучно збільшена відстань між атомами і його складовими, при цьому, загальна маса об’єкту зберігається і тим самим зменшується щільність по відношенню до навколишнього середовища. :)

  15. duncan
    травня 26, 2011 on 14:10 <<цитувати кавалок тексту!>>

    і залишається нічого

    яке “нічого”?
    у твоєму ж відео було сказано “торічеллева пустота” (безповітряний простір)

  16. duncan
    травня 26, 2011 on 14:29 <<цитувати кавалок тексту!>>

    Вакуум – це відсутність будь…

    я зрозумів — ти погуглив, педівікію почитав ))
    дивися на малюнок:

    на дні водойми лежить посудина (втонула через вагу), ти її розтягуєш убоки і в середині утворюється вакуум
    з якого дива вона має випливати на поверхню? :)

  17. Муму
    травня 26, 2011 on 14:55 <<цитувати кавалок тексту!>>

    Зменшується її щільність відносно до води. Вода має щільність 1 кг на я літр, а моя посудина 0,5 кг на 1 літр, в цьому випадку діє основний закон гідростатики Архімеда – посудина виштовхується на поверхню :)

  18. Муму
    травня 26, 2011 on 16:09 <<цитувати кавалок тексту!>>

    яке “нічого”?
    у твоєму ж відео було сказано “торічеллева пустота” (безповітряний простір)

    Вирізав з фільму БіБіСі наглядне відео (не анімацію):
    ww w.you tube. com/watch?v=80NefYt434U

  19. duncan
    травня 28, 2011 on 17:04 <<цитувати кавалок тексту!>>

    Вирізав з фільму БіБіСі

    муму, зроби простіше — візьми пляшку від шампанського, поклади у ванну та почни потрохи викачувати з неї повітря

  20. Муму
    травня 28, 2011 on 21:12 <<цитувати кавалок тексту!>>

    муму, зроби простіше — візьми пляшку від шампанського, поклади у ванну та почни потрохи викачувати з неї повітря

    Почне тонути? :)

  21. ursul
    травня 28, 2011 on 22:27 <<цитувати кавалок тексту!>>

    за рахунок чого?</blockquote
    за рахунок того що повітря (вакуум легшиш за воду)

  22. ursul
    травня 28, 2011 on 22:47 <<цитувати кавалок тексту!>>

    дозвольте мені сказати дві речі щодо цього:
    1) в принципі абсолютного ванууму неіснє отож його і неможна розглядати як такий і тому ваш експеремент просто втрачає будь-яку сутність (його немає як і абсолютного вакууму)
    2) але якщо все таки (гіпотетично) аб.вакуум “добути” таді на хлопський розсуд можна дійти такого висновку – якщо бутилку кинути (пусту) у водойму то вона не потоне (згадаймо тих мореплавців і шукачів пригод які через пляшкову пошту спасли собі життя), і якщо оце повітря має якусь масу і держиться на поверхні тоді можна прийти до висновку що вакуум це взагалі відсутність будь-чого тоді тим паче пляшка буде на поверхні :)

  23. duncan
    травня 28, 2011 on 23:42 <<цитувати кавалок тексту!>>

    якщо бутилку кинути (пусту) у водойму то вона не потоне (згадаймо тих мореплавців і шукачів пригод які через пляшкову пошту спасли собі життя)

    несподiвано свiжий погляд на фiзику :)
    шановний пане, а Ви звернули увагу, шо пляшка може плавати, а скло одразу тоне, чи судно з металу може плавати, а шматок металу одразу тоне? :)

  24. duncan
    травня 28, 2011 on 23:43 <<цитувати кавалок тексту!>>

    за рахунок того що < ...> вакуум легшиш за воду)

    цiкаво, звiдки Ви почерпнули такi данi?

  25. ursul
    травня 29, 2011 on 12:51 <<цитувати кавалок тексту!>>

    стосовно скла і металу то тут усе просто якщо це об’ємне тоді воно держиться на воді а якщо це просто лист того чи іншого звісно потоне, а стосовно що легше вакуум чи вода то тут іще простіше вода має вагу а вакуум (ніщо) немає ОТ І УСЕ

  26. Муму
    травня 29, 2011 on 15:51 <<цитувати кавалок тексту!>>

    Вакуум не легший і не важчій за воду, вакуум – це ніщо. Вертаючись до скляної пляшки з повітрям, ми маємо на один обєм загальну масу двох речовин, при чому, обєм повітря є замкненим у скляній оболонці і якщо, частка повітря у пляшці почне зменшуватись, загальна маса також буде зменшуватись, що призведе до збільшення сили виштовхування для цього обєкту буде ставати більшою, через зменшення загальної маси. Якщо ж повітря із часом зникне, то простір не буде заповнений будь чим, тобто утвориться вакуум. Але обєкт (пляшка) все одно буде плавати на поверхні, так як воді все одно, чим, чи нечим буде заповнений обєкт, головне його загальна маса до обєму. З.І. Перепрошую за відсутність апострофів, блокуються повідомлення.

  27. duncan
    травня 31, 2011 on 20:53 <<цитувати кавалок тексту!>>

    Вакуум не легший і не важчій за воду, вакуум – це ніщо. Вертаючись до скляної пляшки з повітрям, ми маємо на один обєм загальну масу двох речовин, при чому, обєм повітря є замкненим у скляній оболонці і якщо, частка повітря у пляшці почне зменшуватись, загальна маса також буде зменшуватись, що призведе до збільшення сили виштовхування для цього обєкту

    муму, пляшку (савєцького) шампанського я тобі подарую, зорендуй компресор нарешті! :)

  28. duncan
    травня 31, 2011 on 20:55 <<цитувати кавалок тексту!>>

    вода має вагу а вакуум (ніщо) немає ОТ І УСЕ

    прекрасно!
    якщо шкло є тяжче за воду, і в ньому немає нічого, що дозволе йому піднятися на поверхню, то що станеться зі шклом? ;-)

  29. Муму
    червня 1, 2011 on 21:07 <<цитувати кавалок тексту!>>

    Ця суперечка є нерезультативною, так як кожен має своє бачення, яке вважає істиною і розсудити нас зможе тільки людина, яка володіє достовірними знаннями у цій сфері. Купляємо плящіну коньяку і йдемо у політех? ;)

  30. duncan
    червня 1, 2011 on 23:03 <<цитувати кавалок тексту!>>

    Купляємо плящіну коньяку і йдемо у політех?

    ні, беремо пляшку від шампанського, кладемо у ванну і відкачуємо з неї повітря )))

  31. Муму
    червня 2, 2011 on 15:05 <<цитувати кавалок тексту!>>

    ні, беремо пляшку від шампанського, кладемо у ванну і відкачуємо з неї повітря )))

    Домовились :)

  32. вас
    серпня 27, 2011 on 18:50 <<цитувати кавалок тексту!>>

    Не мучтеся: візьміть електролампочку і киньте в воду. Всередині лампочки достатній ваккуум для досліду.

  33. duncan
    вересня 9, 2011 on 10:30 <<цитувати кавалок тексту!>>

    Не мучтеся: візьміть електролампочку і киньте в воду. Всередині лампочки достатній ваккуум для досліду.

    ага, а лампи “денного світла” повинні літати, бо в них “достатньо інертного газу” ))))

Підтвердіть, що Ви не бот і не комуняка — натисніть на тризуб!

bigmir)net TOP 100
индекс цитирования