Висратися у фотошопі

Основна IT 416

У моїй вебдизайнерській практиці було два випадки, коли дизайн був поганий.

Першого разу це був талановитий хлопець, але він тільки починав свй шлях дизайнера, фотошопом користуватися ще не дуже вмів, тому і результат був не надто якісний, далі малюнку справа не порухалася. 

Вдруге це сталося 3 роки тому, коли дизайн робила людина хороший маркетолог; дизайн був ним намальований, мною зверстаний і мною ж адаптований для сайту. Відмовитися від того проекту не міг, тому те, що зміг виправити -- виправив, а на що нервів не вистарчило -- лишив як є. Той сайт нікому не показую і нікому не кажу, що його я робив. 

І ось сталася історія настільки епічна, що вирішив про неї написати. 

Переднє слово: замовник виготовляє одяг на замовлення, очевидно що це не дешево. Я зробив дизайн, стилізував у темних кольорах з елементами, які підкреслюють, що це сайт з індивідуального пошиття, підібрав шрифти, усе мінімалізовано, нічого зайвого, усе максимально просто але з маленькою родзинкою, як вже сказав -- елементи, що підкреслюють стиль сайту з індивідуального пошиття. 

У процесі роботи замовник консультувався з великою кількістю людей як дотичних так і не дотичних до цієї галузі. У тому числі з якимсь фахівцем з дизайну, архітектором за освітою. Я сприйняв як аксіому: є фахівець, він знає предмет розмови; що якщо замовник так упевнено це говоре, значить це так і є. Кілька разів розмовляв з цим фахівцем. Що одразу здивувало -- він своє бачення проекту описав дуже пишномовно з використанням абсолютно непотрібних неочевидних візерункових химерних синонімів. От як я щойно))) 

1. За основу (референсы) взяты сайты

Гарно звучить. А можна було сказати "у своїх роздумах орієнтувався на ці сайти".

2. Заголовки взяты из референсов, необходимо их индивидуализировать и перевести

Людською: взяв з тих сайтів перші-ліпші заголовки, нам потрібні інші. Бо "індивідуалізація" означає, що вони мають бути інакші

3. Сайт имеет два логических блока: Ателье и Салон

Сайт складається з 2 частин. ШТА? Сайт складається, як мінімум, зі 7 частин -- головна, блок з контактами, візуалізація, сторінка з фото тощо.

4. Гелерея переформатирована в Лукбук. Ориентирована на имиджевое представление одежды и блоки лукбука разбиты по 4 имиждевых фото на юлок.

Людською: перейменовуємо галерею в "лукбук", пафосно звучить, народу має сподобатися. Беремо фото, називаємо їх "іміджеві" і розміщаємо так, як розміщають всі -- по 4. 

5. Раздел Блог - разбросан по соответствующим направлениям сайта.

ШТА?) Пробую перекласти: блог має бути, яле як він має бути -- хз. "соотвєтствующіє" -- це які? 

6. Вакансии - линк со слайдера на главной странице в в раздел о бренде. Нет вакансий - нет этого блока

Ок, на головній або має бути слайдер або не має. Бо якщо немає вакансій -- немає слайдера.

7. Приглашение в салон-ателье либо по телефону либо через форму занятости, с последующим перезвоном клиенту и подтверждением даты/времени. Нужно додумать нюансы. Индивидуальная работа с каждым посетителем

Як оце стосується концепції -- без поняття. "Індивідуальна робота з кожним відвідувачем" -- це дизайн? Це елемент дизайну? Де форма має бути, на якій сторінці? "За телефоном або з форми". Десь має бути телефон або форма чи і телефон і форма?  

8. Главная страница - дайджест всего, чем занимается компания.

Людською: "я без поняття яка має бути головна, але на неї тре вивалити абсолютно все, чим займається фірма" і байдуже, що користувачі не люблять читати довгі тексти і це незручно у користуванні.

9. Сайт масштабируется как большую, так и в меньшую сторону. Меньше - можно убрать второй уровень раздела Ателье (убираем возможность приземлить клиента по конкретной услуге), убрать раздел Шоу-рум (продавать готовую продукцию пока не будем), так и в большую - раздел Шоу-рум заменяется на Магазин (интернет-магазин с сортировкой, онлайн-продажами и пр. атрибутами)

Гарно звучить. Що означає "масштабується у більший та менший бік"? Щось ніби -- блоки можуть бути, а можуть і не бути?

10. Перекрестные ссылки - с ателье предлагаем купить дополнительно в салоне, из салона рекламируем ателье. Задача - собрать клиенту полный образ и совершить сопутствующие продажи.

Так це має бути інтернет-магазин?!! А хіба не промо-сайт? Не презентація послуг та продукції?

11. Необходима админ-панель с доступом изменения/редактирования со стороны админа сайта

А, ну так, зараз же 2019 рік, хтось же робе величезні проекти без адмін-панелі.

12. На блок-схеме не указана шапка и подвал. Вид и наполнение определяются на основе дизайн-макета.

А от 12 пункт дає пояснення, що це не була розмова про дизайн чи структуру сайту, а просто була розмова. Бо усе потрібно тепер намалювати і спроектувати)

 

Коли замовник скинув мені оцей текст (робота над сайтом уже тривала близько 3 трижнів), я спершу не зрозумів і припустив, що це якісь побажання від товариша цього замовника, бо написано абсолютно неконкретно і в цілому ні про що, бо так і відповів замовникові, що це словоблудство. 

Ок, процес розробки сайту тривав трошки напружено, але узгоджувалися сторінки. Коли він був повністю зроблений, замовник через день сказав, що йому все не подобається і що тепер дизайн намалює оцей фахівець з дизайну. 

Ситуація неоднозначна. В процесі подобалося, коли зробив усе -- перестало подобатися. Припущення просте, бо ще у процесі розробки, коли поговорив з тим дизайнером телефоном, то від нього прозвучала фраза: "а чому ви робите не так, як я запропонував"? Тобто цей дизайнер забракував мою роботу і "проїхав по вухах" замовникові. 

Мене це трохи вкурвило, але думаю -- ок, нехай. Нехай дизайнер намалює, може справді я щось не розумію, а за справу візьметься дизайнер, який має великий досвід та хорошу освіту.

Через 3 тижні він скидає дизайн головної сторінки. . . Я спершу подумав, що це просто ескіз -- схематично накидав елементи сайту за 10 хвилин, а потім буде це все скрупульозно відмальовувати і правити саму структуру. Виявилося -- ні, це дизайн. Перше враження було, що це ескіз, друге -- ще це жарт. . . Теж ні.

Не буду показувати дизайн, покажу частину коду, як приклад того, що людині, яка його робила, було абсолютно байдуже до того, який буде результат: 

:root{
--light: #fff;
--red: #ef463a;
--gray: #272727;
--light-gray: #e2e1e1;
--green: #275c54;
--black: #080808;
--gray-1: #949494;
--gray-2: #101010;
--gray-3: #373737;
--gray-4: #d8d7d7;
--gray-5: #c6c1bb;
--gray-6: #e6e0d8;
--gray-7: #dcdcdc;
--gray-8: #979797;
--gray-9: #858484;
--gray-10: #1d1d1d;
--gray-11: #d5d9de;
--gray-12: #424242;
--gray-13: #101010;
--gray-14: #646464;
--gray-15: #141414;
--gray-16: #a1a3a2;
}

Вісімнадцять (18!!!) відтінків сірого кольору тільки на головній сторінці.